Istiqaroh ciNta Ku


السلام عليكم
Salam Satu Malaysia..!

hurmmmm...syahdu kan bunyi tajuk entri cheNta kali nie...
ape kes cheNta nie kan...heeeeeeee :D

macam orang nak buat nasi MINYAK je kan....
eh korang....tak ada la....cheNta just want to sharing someting je...
sharing is caring...right???
mana tahu ni satu ilmu yang bermanfaat kan....


Bersaksi Cinta diatas Cinta...
sesungguhnya jangan lah bersedih diatas sesuatu perpisahan..
perpisahan didunia ini adalah sesuatu yang sementara...
kalau benar dia tercipta untuk kita
tiada apa yang dapat menghalangnya..
tapi sebelum sampai detik tu berdoalah pada ALLAH dengan penuh berharap...

kita harus yakin...
yakin PADA JANJI ALLAH..
Janji ALLAH itu PASTI!!

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)

[An Nur: 26]


Istiqaroh la kita pada NYA dan beristiqomah la selalu...


Dalam Doa ku pasrah dalam  gelap dan pekatnya malam...
mencari rahsia MU ya ALLAH atas JODOH yang akan KAU pilihkan untuk ku...
Istiqarah ini untuk mencari jawapan bagi mengapai redhaMu


“Ya Allah, Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia,Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami,Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami,ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah,hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman,memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.."

so....

Yakinlah pada ALLAH
Kerana DIAlah CINTA yang HAKIKI

gambar Credit to:pak cik GOOGLE



‎~✿..Aku ingin mencari CINTA SEJATI yang boleh membawaku ke jalan ILAHI, aku ingin menjadi MAKMUM kepada seorang IMAM..aku ingin menjadi sayap kiri kepada seorang KHALIFAH..aku ingin menjadi seorang PENDENGAR kepada seorang DAIE, aku ingin menjadi seorang MUJAHIDAH kepada seorang MUJAHID..✿~

Aku ingin memberikan CINTAKU kepada seorang INSAN yang MENCINTAI ALLAH lebih dari segala-galanya, dakwah pilihannya, jihad tunggak utamanya..perjuangan titik lelahnya..dan dengan itu aku ingin mencari CINTA dia melaluI PERNIKAHAN...(✿◠‿◠)

gambar Credit to:pak cik GOOGLE

~off~

aku,dia,kamu dan.........pemilik nyawaku


السلام عليكم
Salam Satu Malaysia....!

Holla....ape kena dengan chenta nie kan...eeeeeeeeeeeuuuwwwww 
tajuk entri...macam geli je..hihihihh
 ni buka luahan...just coretan je untuk di kongsi...tengah bored nie..
tiba2 ada someting pulak nak tulis...

agak2 tajuk entri ni bley buat tajuk novel tak???
what???
cheNta nak tulis NOVEl?????
ooohhhh bukan....kikikiki i'm just asking...

AKU
aku seorang gadis yang baru tamat pengajian di sebuah institusi pengajian tinggi.Seorang yang sederhana,tak berapa cantik,perwatakan yang happy go lucky,sometime seorang yang pemalu. Aku juga sering kali kecundang terutama dalam soal percintaan,selalu tersungkur.......ini kerana Aku sering mendambakan CINTA SEJATI,tapi Aku sering dikecewakan....kenapa?????Aku pun tidak tahu,(skemanye)

DIA
Dia adalah seseorang pada masa lalu aku,seseorang yang sangat Aku cintai,yang sangat Aku percaya dan setia....seringkali Aku menganggap Dia adalah CINTA MATIKU (bak kata SixthSense). tapi ternyata Dia bukanlah seperti yang aku harapkan Dia mempermainkan Cinta yang aku berikan...mempermainkan perasaan Aku...dan sudah ternyata dan terbuktilah yang Dia bukan lah PEMEGANG KUNCI SYURGA AKU diakhirat nanti.

KAMU
Kamu seseorang yang baru aku kenali,seseorang yang hadir ketika hatiku terluka.seseorang yang menghulurkan cinta tika aku perlukan seseorang untuk melupakan Dia.....yang menjanjikan bahagia untuk aku,tapi belum pasti kamu adalah PEMEGANG KUNCI SYURGA AKU kan???????

PEMILIK NYAWAKU
Wahai pemilik Nyawaku....ENGKAU yang mencipta Aku,memberi aku segalanya di muka Bumi MU...mengetahui segala-galanya tentang diriku,sesungguhnya ENGKAU yang berhak keatas CINTA ku...sesungguhnya ENGKAU tidak pernah meninggalkan aku tika aku memerlukan MU,tika aku terjatuh ENGKAU yang memimpin ku menuju Jalan MU...Pada Engkau aku berdoa agar pertemukan aku dengan PEMEGANG KUNCI SYURGA KU.TIADA CINTA LAIN SELAIN MU YA ALLAH......


Tidak bertemu mata, tidak bertemu suara, tidak mengungkap janji, tidak bermadah cinta, 
cukuplah kata mengingat Tuhan, cukuplah nasihat serta teguran, cukuplah aku tahu kau punya agama dan iman.
 Soal hati dan perasaan biar masa menentukan. Hati kita Allah yang punya, hati kita Allah yang jaga.
 Berdoalah, kerna itu senjata kita. Andai takdir hidup bersama, pasti Allah permudahkan jalannya. =) 

~oFF~

ShoutMix chat widget
http://sy.my/50he